26/09/2016

INSPIRATION: FALL



Jesień zdecydowanie już nadeszła. Temperatura drastycznie spadła o dobre dziesięć stopni, słońce znacznie szybciej zachodzi a liście zaczęły spadać i przybierać złoty kolor. Zatem sezon na picie ciepłej herbaty, noszenie kapci i czytanie książek czy oglądanie seriali pod kocem uważam za otwarty.
Autumn definitely came. Temperature is lower, sun came down faster, leaves are gold and fall down. So season for drinking hot tea, wearing sleepers and reading books or watching TV series under the blanket is open.


Czy lubię jesień? Chyba tak - w końcu moje urodziny są pod koniec października i to ten miesiąc jest jednym z moich ulubionych. Przez lato zdążyłam się stęsknić za ciepłymi swetrami czy moją ukochaną skórzaną kurtką, w której czuję się doskonale. W dodatku ta jesień przynosi zmiany - zaczynam studia! Nie mogę się ich doczekać, ale równocześnie trochę się boję, bo nie wiem jak to będzie wszystko wyglądało. 
Do I like autumn? Probably yes - my birthday are at the end of October and this month is one of my favourites. I missed warm sweaters or my beloved leather jacket. This autumn is coming with changes - I'm starting my studies! I can't wait but also I'm a little bit scared, because it's something new. 

W dzisiejszym poście chcę Was nieco zainspirować. Pokażę Wam moje ulubione książki, filmy, herbaty czy muzykę tak byście chętniej przywitali tegoroczną jesień i zobaczyli jej dobre strony. 

Today I want to inspire you. I'll show you my favourites books, movies, teas, music and much more, because I want you to warm welcome this autumn and see her good parts.

KSIĄŻKI ~ BOOKS


Jeśli zapytacie o moją ulubioną książkę bez zawahania odpowiem: Harry Potter. A zwłaszcza pierwsza część. Mogę czytać ją bez końca tak samo jak oglądać film. Myślę że jesień to doskonały czas by powrócić do serii tych książek zwłaszcza że wkrótce wychodzi kolejny film! Odrobina magii przyda się każdemu z nas.
A jeśli chcecie poprawić swój angielski to proponuję przeczytanie Harry'ego Pottera w oryginale! Jeśli chodzi o czytanie książek w innym języku niż nasz ojczysty to podobno najlepiej jest zacząć od czegoś co zna się bardzo dobrze i bardzo się lubi. Dlatego ja zaopatrzyłam się w pierwsze trzy tomy Harry'ego Pottera! 
Jeśli chodzi o inne książki to polecam Wam również książki Johna Greena i Gayle Foreman. 

Dla wielu jesień kojarzy się z czytaniem kryminałów. Jeśli macie jakiś swój ulubiony to polećcie mi, możliwe że przy wizycie w księgarni sięgnę po niego. 


If you aks me about my favourite book I'll  answer - Harry Potter series. Especially first part. I can read it, read it and read it as same as watch movie. I think autumn is the best time to back to the this books series and soon new movie come out! A little bit of magic will be perfect for all of us. 
If you want to make your english better - read Harry Potter series in original. If it comes about reading books in other language than our native language it's the best to read something which you know very well and like. That's why I bought first three parts of Harry Potter.
Do you want to read something different I recommend John Green's books and Gayle Foreman.



FILMY & SERIALE ~ MOVIES & TV SERIES

Jesień sprzyja maratonom filmowym czy serialowym. Dlatego zaproś znajomych do siebie i wspólnie obejrzyjcie... Filmy o Harry Potterze (czy naprawdę jestem AŻ tak przewidywalna?)! Jeśli znudziło Was oglądanie ich z dubbingiem lub chcecie podszlifować swój angielski to polecam obejrzenie ich w oryginale lub z angielskimi napisami. Kolejną serią filmów jaką chcę Wam polecić to "Hobbit". Nie jestem fanką twórczości J.R.R. Tolkiena i trylogii "Władca pierścieni", ale "Hobbit" mi bardzo się spodobał i lubię wracać do tych filmów. Również polecam powrót do klasyków - może maraton Bonda? 

Autumn is a good season for movie and TV series marathons. So invite your friends and together watch... Harry Potters movies (Am I so much predictable?)! If you're bored with watching them with dubbing or you want to make your english better watch them in english or with english subtitles. Another movie series which I want to recommend is "Hobbit". I'm not into J.R.R. Tolkien books and trilogy "Lord of the rings", but I like "Hobbit" so much and I like back to this movies. Also you can back to the classical movies maybe... Bond movies?


Mam kilka seriali, które oglądam i o których pisałam już na blogu, ale też jeden którego widziałam zaledwie jeden odcinek i już wiem, że mi się podoba.
I've got a few TV series which I watch and I wrote about them on blog, but also one which I watched only one episode and I already love it. 




Serial "The Royals" to dramat (a raczej komediodramat jak dla mnie) o brytyjskiej, fikcyjnej rodzinie królewskiej. Serial zawiera elementy pochodzące z "Hamleta", a rodzina królewska jest zniszczona przez władzę, bogactwo i pożądanie. Aktualnie wyszły dwa sezony, a trzeci wychodzi w grudniu i nie mogę się go doczekać!
"The royals" is a drama (for me it's a comedy-drama)  about british, fictional royal family, which is destroyed by the power, richness and desires. There are two seasons but in December season three come out and I can't wait.



O kolejnych dwóch serialach pisałam już na blogu (klik i klik), a mianowicie o "Luciferze" - diable, który postanowił przejść na emeryturę i opuścić piekło oraz "The 100" - setce nastolatków, którzy wracają na ziemię, by sprawdzić czy można na niej żyć po katastrofie nuklearnej.
About another two TV series (I wrote about them here and here). First one "Lucifer" is about the devil who retired and left the hell. The second one "The 100" is about hundred of teenagers who came back on Earth to check that our planet is ready to live here after nuclear disaster. 



"The suits" to serial, którego widziałam póki co tylko pierwszy odcinek, ale bardzo mi się on spodobał, więc dzisiaj wieczorem będę oglądać kolejne. 
"The suits" - I watched only a pilot, but it was awesome so tonight I'm gonna watch another episodes. 



MUZYKA ~ MUSIC


Te dwie piosenki najbardziej kojarzą mi się z jesienią. 

These two songs associated with autumn.




MODA I URODA ~ STYLE & BEAUTY


Jesień to dla mnie... Ciepłe swetry i bluzy mojego chłopaka, ogromne szaliki, skórzana kurtka i bordowa pomadka na ustach. 

What means autumn for me? Warm sweaters and my boyfriends hoodies, huge scarfs, leather jacket and burgundy lipstick on my lips.

I INNE ~ & OTHERS




Nigdy nie lubiłam herbaty z cytryną. Obecnie jestem skłonna ją wypić pod warunkiem że są w niej trzy łyżeczki cukru. :) Ale od zawsze moją ulubioną herbatą była ta o smaku owoców leśnych. Jeśli zapytacie mnie o smak dzieciństwa to byłaby to zdecydowania ta herbata. Ostatnio stałam się bardziej "otwarta" na nowe smaki i polubiłam "Cytrynę i melisę" oraz Jagodową muffinkę. 

I never liked tea with lemon. Now I can drink it with three teaspoon of sugar. :) But always my favourite tea was forrest fruits tea. If you ask me about my childhood taste it would be definitely this one. Last time I'm trying new tastes and I like "Lemon and melissa" and blueberry muffin. 




Myślę że jesień to także czas na gry planszowe. Ostatnio przeżywają one odrodzenie. Dlatego długie jesienne wieczory można wykorzystać do gry razem ze znajomymi czy rodziną. Ostatnio grając z moimi przyjaciółmi w Scrabble mieliśmy mnóstwo śmiechu! 

I think fall it's a great time for board games. Last time they are very popular, so in long, autumnal evenings you can play with your friends or family. When I played with my friends in Scrabble we had so much fun!


A Wy za co najbardziej lubicie jesień i jak ją sobie umilacie? 

Tell me why you like fall and tell me about your ideas for spending fall in very best way. 
ZapiszZapisz

1 comment:

  1. Też uwielbiam Harrego Pottera! :)
    Ja za jesienią nie przepadam, chyba że są słoneczne ciepłe dni. Tak to odpada całkowicie - leżę w łóżku, pije kakao, czytam ksiazki albo oglądam filmy. W szare dni nic mi się nie chce robić. W ciepłe dni chętnie wychodzę na spacer, czy porobić zdjęcia :)
    Świetny blog, zostawiam obserwację i dziękuję za odwiedziny u mnie :)
    Pozdrawiam Tak Po Prostu BLOG

    ReplyDelete